Nuffnang Ads

Thursday, November 22, 2012

Ada Apa Di Souk Wakeef

Minyak "black seed" digunakan untuk kesihatan badan
Minyak lenga/bijan digunakan untuk masak kari ikan dan lain-lain

Hasil kraftangan Qatari

Lampu hiasan


Bolhe dibuat lampu tidur



Hiasan gantung

Replika pintu dan tingkap

Restoran Syiria
Pintu masuk pusat kraftangan

Kostum pelayan restoran Syiria

Restoran Syiria dari jauh

Taman ala Meditereanean restoran Syiria

Setup ala Mediterenean di restoran Syiria

Pintu masuk restoran

Balai polis pelancong

Kenderaan skuter yang digunakan oleh polis pelancong 

Suasana pagi di Souq Wakeef

Beberapa orang pelancong sedang meneroka kawasan Souq Wakeef

Buku panduan dan penerangan tentang Islam boleh didapati secara percuma dalam pelbagai bahasa

pandangan dekat skuter polis pelancong

Pakaian belley dancers

outlet parfume dan haruman arab

lorong lorong kecil yang terdapat di Souq Wakeef

Kawasan lorong yang bertutup

Sejenis Merpati yang agak luar biasa

species yang agar susan didapati di Malaysia

Species merpati yang kelihatan seperti burung "Dodo"

Merpati kerinting

Ring necked parakeet

Arnab 

Arnab2

Kenari

Iguana

Love bird

banyak burng dari keluarga parrot ada dijual di Souk Wakeef 

Parakeet (kelihatan seperti Angry Birds)

parakeet

lorikeet

Lorikeet2

Parrot

Parakeet2

Burung puyuh yang lain dari puyuh Malaysia

African grey parrot

Red macaw

Kedai haiwan peliharaan

pandangan luar

lorong kedai kedai haiwan peliharaan

kedai burung

kedai burung2

Salah birds?

coulourful birds

pandangan luar kedai

walaupun banyak kedai haiwan peliharaan tetapi kebersihan tetap dijaga

Colourful day old chick


rempah









Hibiscus (roselle)

merpati liar

kedai rempah

the sage dalam bentuk pukal

rose bud

shisha

Jalan luar berhampiran Souk Wakeef





7 comments:

shahrul f s said...

Bersih betul pasar dia

QATARIDZ said...

Shahrul...memang betul bersih souk ni...tapi kat sini tak de jual ikan atau barang basah...banyak barang kering...kalau ikan atau ayam tu ada pasar lain...ataupun boleh dibeli kat mall dan supermarket...

Wan Mohd Ryan said...

Sangat menarik, binaan bangunannya sangat indah, permandangannya juga indah. Untunglah. Hehe. :)

Wan Mohd Ryan said...

Dan Ryan suka sangat rose bud tu!!!

mohammed ridzuan Jaafar said...

rose bud tu diaorg buat minum...macam tea...tapi kalau beli buat bunga potpuri pun ok gak kot...wangi n cantik...ada khasiat dia....tak smpat nak tanya..

Wan Mohd Ryan said...

Hehe..Ryan dok minum air rose tu abang..Campur dengan kulit limau...Hehehe...

mohammed ridzuan Jaafar said...

dulu kat malaysia abg slalu beli rose bud tapi yg dlm sachet chap crabtree....dok minum kat opis